מה זה?

אחזקה, עדכון וניהול של הנכסים הדיגיטליים של המשרד, ובכלל זה האתר והחשבונות ברשתות החברתיות השונות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ואפילו טיקטוק). כולל העלאה שוטפת של פוסטים, מענה לשאלות הגולשים (ניתן גם לפתח צ׳אטבוט לצורך זה) ופעילויות מיוחדות.

מתי כדאי להשתמש?

בחלק גדול מהמשרדים הניהול השוטף של הנכסים הדיגיטליים נעשה "בתוך הבית", אולם גם המנהלים מטעמכם יכולים לצאת נשכרים מעזרה של חברה חיצונית מנוסה. אפשר, למשל, להיעזר בה בתכנון אסטרטגי שמטרתו להביא עוד גולשים, לקבל סיוע במענה השוטף או לקבל תמיכה בפעילויות וקמפיינים מיוחדים - הכל לפי הצורך.

שלבי העבודה בתהליך התכנון
כדאי שיהיה בתהליך
אפיון שפה

מה זה?

החלטה משותפת, יחד עם העורך הלשוני או הכותב, לגבי הטון והקול (Voice & Tone (המתאימים למשרד. כמה גבוהה תהיה השפה? האם תהיה פניה ישירה למשתמש ובאיזו לשון היא תעשה, ציווי או בקשה? יחיד או רבים? על כל השאלות האלו ועוד תידרשו לענות יחד עם העורך או הכותב, על מנת למצוא את הטון והקול המתאימים ביותר לשפה שבה יתקשר המשרד עם העולם שבחוץ.

חשוב לדעת

אפיון שפה הוא לרוב חד פעמי, ובפרויקטים רחבי היקף (כמו כתיבה מחדש של האתר או פישוט לשוני של מיילים שנשלחים ישירות לאזרח) הוא הכרחי על מנת לוודא שהשפה תהיה מדויקת ואחידה. מרגע שיש מסמך אפיון שפה אפשר וכדאי לכתוב ברוחו בכל מקום בו נפגשים המשרד והאזרח, בין אם דיגיטלית או פיזית.

הכרחי בתהליך
מעגל אישורים

מה זה?

מצד אחד, הנכסים הדיגיטלים שלכם הם חלק מרכזי ומשפיע במגע הישיר של המשרד עם הציבור. מצד שני, ניהול ניו מדיה דורש פעמים רבות תגובות מהירות לאירועי השעה. כדי שהמענה לציבור ולארועי השעה יהיה מיטבי אך גם מהיר, כדאי לקבוע מראש מי במשרד נמצא במעגל המאשר (ולוודא שהוא מבין את הצורך בזמינות).

חשוב לדעת

זכרו תמיד: צילומי מסך נשארים לנצח.

הכרחי בתהליך
בנק תשובות

מה זה?

אם החלטתם להעביר או להיעזר בגורם חיצוני בניהול השוטף של הנכסים הדיגיטליים של המשרד, תצטרכו לנסח יחד איתו - ומראש - מגוון תשובות לשאלות נפוצות שעלולות לעלות או להגיע מצד הציבור. בנק כזה מאפשר לו לענות מהר ומדויק יותר.

חשוב לדעת

המנהל יכול להיצמד לניסוח שתתנו לו או לשנות את הניסוח במעט כשהוא עונה לאנשים שונים - לפי מה שיסוכם איתו מראש.

הכרחי בתהליך
גאנט

מה זה?

גאנט הוא תוכנית עבודה קלנדרית, בה מפורט מהם התכנים שיעלו לאתר או לרשת החברתית בכל יום. לרוב הגאנט הוא חודשי וכולל את התכנים על כל מרכיביהם (טקסטואלי, ויזואלי, אודיו ויזואלי) כך שניתן לאשר אותם מראש. במהלך החודש ניתן להוסיף או לשנות את הגאנט בהתאם לאירועים.

חשוב לדעת

לרוב ימליצו לכם על העלאת תכנים פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, כדי שלא להציף את הגולשים. עם זאת, אפשר גם להחליט על עדכונים תכופים יותר, לפי צרכי המשרד.