מה זה?

התמקדות בדאטה ככלי ליצירת ערך למשרד. קביעת חזון, מטרות, קווים מנחים ותוכנית עבודה בכדי להפוך את המשרד לכזה שמונע על ידי נתונים.

מתי כדאי להשתמש?

כאשר רוצים להוציא לפועל יוזמות שמשפיעות ישירות על האסטרטגיה העסקית.

לרשימת הספקים בעמוד "אודות המכרז" >>

שלבי העבודה בתהליך תכנון חווית לקוח
הכרחי בתהליך
מיפוי מצב קיים

מה זה?

מיפוי תשתיות המידע הקיימות הבנת התהליכים הקיימים, המטרה העסקית והשימושים בתוצר (מי הולך להשתמש במידע ומה הוא הולך לעשות עם זה).

חשוב לדעת

זהו שלב קריטי. כדאי לבחון את המצב הקיים משני היבטים: עסקי וטכנולוגי.

תוצרים

מסמך המתאר את המצב הקיים ברבדים השונים - הון אנושי ותרבות ארגונית, אוריינות דאטה, משילות, טכנולוגיה ושימוש בדאטה ככלי ליצירת ערך. תוך התייחסות לשרשרת הערך של הדאטה (איסוף, אחסון, עיבוד והפצה)
 

הכרחי בתהליך
אפיון מצב רצוי

מה זה?

הגדרה של המצב אליו רוצים להגיע מבחינת שימוש בדאטה ככי ליצירת ערך.

חשוב לדעת

כדאי להתייחס גם לאספקטים כמו התרבות הארגונית וההון האנושי, משילות וטכנולוגיה.

תוצרים

מסמך המתאר את המצב הקיים ברבדים השונים - הון אנושי ותרבות ארגונית, אוריינות דאטה, משילות, טכנולוגיה ושימוש בדאטה ככלי ליצירת ערך. תוך התייחסות לשרשרת הערך של הדאטה (איסוף, אחסון, עיבוד והפצה)
 

הכרחי בתהליך
הכנת תוכנית עבודה לצמצום הפערים

מה זה?

מיפוי הפערים בין המצוי לרצוי והכנת תוכנית עבודה שמטרתה לגשר עליהם.

חשוב לדעת

חשוב לייצר תוכנית רחבה מתועדפת לפי ישימות ואימפקט הכוללת הבנת המשאבים הנדרשים, התאמה של מבנה ארגוני נדרש, של טכנולוגיה נדרשת וכו'. מומלץ לשלב בתוכנית העבודה בתעדוף גבוה מקרי בוחן אשר יוכיחו ערך עסקי מהיר ויתרמו להמשכיות של הפרויקטים. 

תוצרים

מסמך תוכניות עבודה מפורט כולל גאנט, משאבים נדרשים, גופים פנימים מהמשרד המשתתפים.