מה זה?

בעולם של תחרות מתמדת על תשומת הלב של הלקוח, תכני וידאו הם דרך יעילה ללכוד את תשומת
לבו בקלות רבה יותר. גם תכני האודיו תופסים תאוצה - יותר ויותר אנשים מאזינים לפודקאסטים
בסיטואציות שבהן לא ניתן לצפות בווידאו או לקרוא - תוך כדי נהיגה, ספורט או כל פעילות אחרת

מתי כדאי להשתמש?

כדאי להפיק תכנים אודיו ויזואלים כדי להשיק מוצר או שירות חדש, ללמד על מוצר מסוים, להנגיש
תהליכים ו/או מושגים או ככה סתם, כשחשוב לתפוס את תשומת לבו של המשתמש.

שלבי העבודה בתהליך התכנון
הכרחי בתהליך
קהלי יעד ופיצוח תוכן

מה זה?
בטרם מחליטים על קונספט, זמן ורמת ההפקה. להבין מה המטרה שאנחנו רוצים להעביר? מה חשוב לנו שהצופים יקבלו.
מה המטרה שחשוב לכם להעביר? מה חשוב מבחינתכם שיקבלו הצופים?
מתוך זה לאסוף את החומר הרלוונטי לכם, ולזקק אותו לפי מה שהחלטתם.

חשוב לדעת

בכל תחום שאתם רוצים להעביר חשוב שיהיה איש תוכן שמבין ומכיר את המידע ויוכל לאשר ולתת עוד אור עליו. 

 

הכרחי בתהליך
בחירת סגנון ורמת הפקה

מה זה?

קיימים מספר סגנונות בהם אפשר להעביר את התוכן. כל סגנון ישפיע באופן שונה על התסריט (שיכתב בהמשך), על ההתארגנות הן של הספק והן שלכם, הלקוח.

הסגנונות הם: אנימציה (סרטון מאויר), סרטון מצולם (באולפן או בחוץ) , פודקאסט (סוג של הרצאה מוקלטת).

חשוב לדעת

לכל סגנון רמות הפקה שונות שמשפיעות על התוצר הסופי:

L1 הרמה הנמוכה ביותר של ההפקה
L2 רמת הפקה בינונית
L3 רמת ההפקה הגבוה ביותר

סרטון אנימציה

מה זה?

סרטון מאויר עם גרפיקות שונות:

L1 : שימוש ברכיבים מוכנים, שימוש בתוכנות אנימציה פשוטות, אנמציית WHITEBOARD
L2: גרפיקות ייחודיות ברמה בסיסית וללא הנפשה, כולל aftereffects (תוכנת עריכה) ברמה בסיסית, ו/או אנימציות whiteboard עם איורים ייחודיים
L3: התוצר הכולל גרפיקות ייחודיות (מקוריות) ומורכבות לצד הנפשה רחבה, בולטת ומעמיקה (לדוגמא: תנועות, הבעות פנים, תלת מימד)

חשוב לדעת

בחירה של כל אחת מהרמות תשפיע על אופן ההפקה ואיכות הסרטון.

הפקת פודקאסט

מה זה?

מאין הרצאה מוקלטת שאפשר להאזין לה גם בדרך הביתה, כמו תוכנית רדיו מוקלטת

L1: הקלטה לא ערוכה (מעבר לחיתוכים בסיסיים). דרישות מינימום - צליל נקי וללא רעשים שהוקלט בעזרת ציוד הקלטה מקצועי
L3: אודיו שעבר עריכה מקצועית, ו/או שהתווספו לו אפקטים קוליים כגון: הקלטות נוספות (למשל הקלטה של נאום היסטורי), מוזיקת אווירה (למשל מוזיקה מפחידה בזמן סיפור היסטורי מותח), או צלילים להמחשה (למשל צליל של פיצוץ בדיון על מלחמה)
 

חשוב לדעת

זוהי הזדמנות לבחור לתת לקהל היעד שלכם להקשיב לא בזמן מוגר והם לא מחויבים להיות מחוברים למסך אלא פשוט יכולים להקשיב לתוכן בדרך

סרטון מצולם

מה זה?

סרטו הדורש מצלמה או 2, לוקיישן וקריינות (במידת הצורך)

L1: צילום במצלמה אחת ועריכת וידאו חלקית או מוגבלת.
L2: עריכת וידאו משמעותית, שילוב אלמנטים ויזואליים ברמה בסיסית וצילום במספר מצלמות ו/או במסגרת צילומי חוץ.
L3: צילום במספר מצלמות ו/או במסגרת צילומי חוץ.  כאשר עריכת הוידאו הינה ברמה גבוהה הכוללת שילוב אפקטים ותוספות דוגמת טקסטים, גרפיקה ייחודית, תמונות או קטעי וידאו ברמה גבוהה, ו/או ריבוי שחקנים המופיעים יחד, ו/או עבודת בימוי משמעותית.

חשוב לדעת

בחירה של כל אחת מהרמות תשפיע על אופן ההפקה ואיכות הסרטון.

הכרחי בתהליך
הוצאה לפועל

מה זה?

כתיבת תסריט בהתאם לסגנון הנבחר והוצאה לפועל של הצילומים עד לקבלת תוצר מוגמר.

חשוב לדעת

הספק הוא שאחראי על ההפקה וההוצאה לפועל. חשוב להיות בקשר לאורך כל התהליך.

בהנחה ובחרתם בסרטון מצולם כדאי שתהיה נוכחות של איש צוות שמכיר את העבודה מטעם החברה.

כדאי שיהיה בתהליך
תרגום לשפת הסימנים

מה זה?

ליווי סימולטני של אירוע באמצעות שפת הסימנים והנגשתו לכבדי השמיעה שבקהל. במוצר דיגיטלי בדרך כלל כתוביות יכולות למלא את הפונקציה הזו בהצלחה, אלא אם מדובר בשידור חי.

חשוב לדעת

קיימות אפליקציות שעוזרות לתמלל דיבור ולהפוך אותו לטקסט כתוב באופן סימולטני.