מה זה?

בעולם של תחרות מתמדת על תשומת הלב של הלקוח, תכני וידאו הם דרך יעילה ללכוד את תשומת
לבו בקלות רבה יותר. גם תכני האודיו תופסים תאוצה - יותר ויותר אנשים מאזינים לפודקאסטים
בסיטואציות שבהן לא ניתן לצפות בווידאו או לקרוא - תוך כדי נהיגה, ספורט או כל פעילות אחרת

מתי כדאי להשתמש?

כדאי להפיק תכנים אודיו ויזואלים כדי להשיק מוצר או שירות חדש, ללמד על מוצר מסוים, להנגיש
תהליכים ו/או מושגים או ככה סתם, כשחשוב לתפוס את תשומת לבו של המשתמש.

לרשימת הספקים בעמוד "אודות המכרז" >>

שלבי העבודה בתהליך התכנון
הכרחי בתהליך
קהלי יעד ופיצוח תוכן

מה זה?

סוג הז'אנר והסגנון (קונספט) הנכונים ביותר ייקבעו רק כאשר המטרות תהיינה ברורות. צריך לשאול את השאלות הבאות: מה חשוב שהצופה ייקח מתוך הסרטון? האם זאת הרגשה? האם זאת תובנה?
בכדי לענות על השאלות האלה, חשוב לכתוב תחקיר מעמיק ביחס לתוכן שיעבור באופן אודיו ויזואלי.
 

חשוב לדעת

מומלץ שיהיה מומחה תוכן לתחום שמתעסקים בו. חשוב לתת את הרקע המעמיק ביותר על מנת שהתוצר יהיה המדויק והנכון ביותר.

תוצרים

מסמך פיצוח הכולל -תחקיר, הגדרת קהלי יעד, פיצוח קריאטיבי (קונספט שמתאים לקהל היעד)

הכרחי בתהליך
תסריט ובחירת ז'אנר

מה זה?

התסריט הוא ההסבר המילולי למה שיראו הצופים. התסריט נכתב לאחר שנבחר הסגנון, רמת ההפקה והז'אנר.

קיימים 3 סוגי ז'אנרים:

  • סרטון מתוסרט - צוות הקריאטיב יושב וחושב מא'-ת' על כל מילה ומילה בסרטון, על הלוקיישן, על השחקנים. 
  • סרטון דוקו - תיעוד של אירוע אמיתי/אדם אמיתי (ללא התערבות של כתיבה)
  • סרטון אנימציה - טקסט כתוב שיועבר באופן אנימטיבי.
     

חשוב לדעת

הז'אנרים משתנים ומותאמים לקהלי יעד שונים. לרוב הסרטונים שיופקו הינם קצרים ויענו על צורך של הדרכה.

תוצרים

תסריט כתוב בהתאם לז'אנר הנבחר

סרטון אנימציה

מה זה?

סרטון מאויר עם גרפיקות שונות. הוא יכול להיות משולב עם סרטון וידאו של בני אנוש או כולו מאוייר.

כדאי לדעת

לסרטון אנימציה שלוש רמות הפקה שונות:

L1 : שימוש ברכיבים מוכנים, שימוש בתוכנות אנימציה פשוטות, אנמציית WHITEBOARD
L2: גרפיקות ייחודיות ברמה בסיסית וללא הנפשה, כולל aftereffects (תוכנת עריכה) ברמה בסיסית, ו/או אנימציות whiteboard עם איורים ייחודיים
L3: התוצר הכולל גרפיקות ייחודיות (מקוריות) ומורכבות לצד הנפשה רחבה, בולטת ומעמיקה (לדוגמא: תנועות, הבעות פנים, תלת מימד)

בחירה של כל אחת מהרמות תשפיע על אופן ההפקה ואיכות הסרטון

 

וידאו

מה זה?

סרטון הדורש מצלמה או 2, לוקיישן (מסך ירוק, חיצוני או פנימי) וקריינות (במידת הצורך). 

כדאי לדעת

קיימות שלוש רמות הפקה:

L1: צילום במצלמה אחת ועריכת וידאו חלקית או מוגבלת.
L2: עריכת וידאו משמעותית, שילוב אלמנטים ויזואליים ברמה בסיסית וצילום במספר מצלמות ו/או במסגרת צילומי חוץ.
L3: צילום במספר מצלמות ו/או במסגרת צילומי חוץ.  כאשר עריכת הוידאו הינה ברמה גבוהה הכוללת שילוב אפקטים ותוספות דוגמת טקסטים, גרפיקה ייחודית, תמונות או קטעי וידאו ברמה גבוהה, ו/או ריבוי שחקנים המופיעים יחד, ו/או עבודת בימוי משמעותית.

בחירה של כל אחת מהרמות תשפיע על תקציב, הפקה ואיכות הסרטון.

 

הכרחי בתהליך
הוצאה לפועל

מה זה?

כשמו כן זה. הוצאה לפועל של כלל הפרויקט. לפי התסריט, הז'אנר, הסגנון ורמת ההפקה שנבחרו הפרויקט יצא לפועל.

חשוב לציין באם מעוניינים כתוביות בסרטון

חשוב לדעת

לפי התסריט, הז'אנר, הסגנון ורמת ההפקה שנבחרו הפרויקט יצא לפועל.

ייקבעו ימי הצילומים

יילקחו בחשבון ימי העריכה

ייקבע הקאסט

ולבסוף יתקבל המוצר

תוצרים

סרטון בהתאם לז'אנר הנבחר. כולל/לא כולל תרגום או כתוביות

כדאי שיהיה בתהליך
תרגום לשפת הסימנים

מה זה?

ליווי סימולטני של אירוע באמצעות שפת הסימנים והנגשתו לכבדי השמיעה שבקהל. במוצר דיגיטלי בדרך כלל כתוביות יכולות למלא את הפונקציה הזו בהצלחה, אלא אם מדובר בשידור חי.

חשוב לדעת

קיימות אפליקציות שעוזרות לתמלל דיבור ולהפוך אותו לטקסט כתוב באופן סימולטני.

פודקאסט

מה זה?

מאין הרצאה מוקלטת שאפשר להאזין לה גם בדרך הביתה, כמו תוכנית רדיו מוקלטת.

 

L1: הקלטה לא ערוכה (מעבר לחיתוכים בסיסיים). דרישות מינימום - צליל נקי וללא רעשים שהוקלט בעזרת ציוד הקלטה מקצועי

L3: אודיו שעבר עריכה מקצועית, ו/או שהתווספו לו אפקטים קוליים כגון: הקלטות נוספות (למשל הקלטה של נאום היסטורי), מוזיקת אווירה (למשל מוזיקה מפחידה בזמן סיפור היסטורי מותח), או צלילים להמחשה (למשל צליל של פיצוץ בדיון על מלחמה)

כדאי לדעת

זוהי הזדמנות לבחור לתת לקהל היעד שלכם להקשיב לא בזמן מוגר והם לא מחויבים להיות מחוברים למסך אלא פשוט יכולים להקשיב לתוכן בדרך

הוצאה לפועל של פודקאסט כוללת - ימי הקלטות באולפן, אורחים במידת הצורך, קריין/מנחה

תוצרים

הפקת כמות מסוימת של פרקים לפודקאסט כוללת תיאום מול מרואיינים, עריכת סאונד

קובץ של תחקיר תוכני לקראת שידורי לייב או ראיונות מוקלטים בפודקאסט