מה זה?

יצירת חומרים גרפיים שונים: הפקת תמונות, בניית או שיפור מצגות, איור, יצירת אינפוגרפיקות ועוד - כל מה שצריך כדי להעביר מסרים בצורה ויזואלית. שפה ויזואלית מובחנת ומסרים ברורים מחזקים את המותג ובהמשך גם את האמון והאהדה של הלקוחות כלפיו (כלומר התושבים והעסקים). במידה ואין לארגון שלכם שפה ויזואלית ברורה ומוגדרת, וודאו שהספק לוקח בחשבון שעליו לייצר שפה כזו עם תחילת העבודה.

מתי כדאי להשתמש?

יצירת שפה חזותית אחידה היא הכרחית כשמשיקים מוצר חדש או יוצאים בקמפיין שיווקי. ברגע שזו קיימת אפשר ליצור במסגרתה שלל תוצרים לפעילות השוטפת של הארגון, בין אם הם דיגטליים
(תמונות לרשתות החברתיות, אינפוגרפיקות להפצה בוואטסאפ ועוד) או לא (ממצגות ועד שילוט).

שלבי העבודה בתהליך התכנון
כדאי שיהיה בתהליך
עיצוב גרפי

מה זה?

חיבור בין טקסטים וחומרים ויזואלים (תמונות, איורים, אינפוגרפיקות וכו') במטרה להעביר מסרים ביעילות ובבהירות ולהשפיע על הקורא או המשתמש ברמה הרגשית. התקשורת בין הצדדים נעשית בעיקר בצורה חזותית, ואכן - עיצוב גרפי הוא חלק מדיסציפלינה שנקראת "תקשורת חזותית".

חשוב לדעת

לרוב מעצבי UI ותיקים יודעים לטפל גם בחומרים גרפיים המיועדים לפרינט (מוצרי דפוס), אך במקרים מסוימים כדאי להיעזר במעצבים מתמחים, כמו מומחה לאריזות, מומחה מיתוג ועוד.

כדאי שיהיה בתהליך
עריכה והתאמת תמונות

מה זה?

עיצוב והתאמת תמונות לשפה הגרפית של הארגון ולמדיות השונות (רשתות חברתיות, טלוויזיה ועוד).

חשוב לדעת

מאחר ותמונות הן בדרך כלל הדבר הראשון ששמים לב אליו, חשוב לצלם אותן במיוחד או לבחור אותן ממאגרי תמונות איכותיים. כמו כן, כדאי לשים לב להגבלות השונות הנוגעות לזכויות יוצרים: אם אתם לא בטוחים מי צילם את התמונה ואם הוא מרשה לכם לעשות בה שימוש - אל תשתמשו בה.

כדאי שיהיה בתהליך
עריכת מצגות

מה זה?

מצגות מלוטשות ומקצועיות מציגות את החזון שלכם ו/או של המוצר שלכם בצורה הטובה ביותר. לרוב הן משמשות למאמצי שיווק ומכירה או כאמצעי תקשורת פנים-ארגונית.

חשוב לדעת

כדי להקל את מלאכת הכנת המצגות ולחסוך במשאבים בעתיד, כדאי לבנות תבנית קבועה (או אפילו כמה כאלו) שישמשו את בעלי התפקידים השונים בארגון לצרכים שונים.

כדאי שיהיה בתהליך
יצירת אינפוגרפיקות

מה זה?

מוצר ויזואלי המשלב נתונים (מספרים, טבלאות, גרפים וכו'), טקסט ותמונה (או איור) שמטרתו להעביר מסרים מורכבים בדרך פשוטה ונגישה ככל האפשר.

חשוב לדעת

לאינפוגרפיקות יש "חוקים" משלהן - ירוק למשל הוא צבע "חיובי" ואדום "שלילי", התקדמות היא תמיד מימין לשמאל ועוד. האתגר הוא לעמוד בחוקים האלה ולהבטיח את אמינות הנתונים, ועדיין לייצר אינפוגרפיקה מעניינת ומרשימה שתעזור לצופה להסיק מסקנות בקלות.

כדאי שיהיה בתהליך
איורים

מה זה?

לאיורים יש שימושים רבים. הם תומכים בטקסט, ממחישים רעיונות מורכבים בפשטות, ומעל הכל - מסבים הנאה. מותגים מסוימים בוחרים בדמויות מאוירות קבועות ללוות אותם.

חשוב לדעת

איור מצריך עבודה רבה, וכדאי לקחת את זה בחשבון מבחינת המשאבים השונים שעומדים לרשותכם, במיוחד אם מסתמכים על יצירת כמות גדולה של איורים.