מה זה?

תוכן טקסטואלי הוא כל תוכן כתוב. הפקתו היא למעשה כתיבתו, כשהמטרה היא להעביר מידע מדויק ככל האפשר מצד הכותב לצד הקורא.

פיתוח קונספט תוכן מותאם לעקרונות המוצר או השירות וקהל היעד (במידה ולא נעשה במסגרת התמחות אחרת) והפקת תוכן טקסטואלי (כגון: כתיבה שיווקית, קופי, מיקרו קופי
וכו')

מתי כדאי להשתמש?

כעיקרון אפשר להשתמש בהתמחות הזו בכל פעם שנדרשים למילה הכתובה, בין אם בטקסטים קצרים או ארוכים. אפשר לכתוב אתר שלם או דפים לאתר, פוסטים לרשתות החברתיות ועמודים להפצה בוואטסאפ, דו״חות ומצגות ואפילו נאומים.

שלבי העבודה בתהליך התכנון
כדאי שיהיה בתהליך
אפיון שפה

מה זה?

החלטה משותפת, יחד עם העורך הלשוני או הכותב, לגבי הטון והקול (Voice & Tone) המתאימים למשרד. כמה גבוהה תהיה השפה? האם תהיה פניה ישירה למשתמש ובאיזו לשון היא תעשה, ציווי או בקשה? יחיד או רבים? על כל השאלות האלו ועוד תידרשו לענות יחד עם העורך או הכותב, על מנת למצוא את הטון והקול המתאימים ביותר לשפה שבה יתקשר המשרד עם העולם שבחוץ.

חשוב לדעת

אפיון שפה הוא לרוב חד פעמי, ובפרויקטים רחבי היקף (כמו כתיבה מחדש של האתר או פישוט לשוני של מיילים שנשלחים ישירות לאזרח) הוא הכרחי על מנת לוודא שהשפה תהיה מדויקת ואחידה. מרגע שיש מסמך אפיון שפה אפשר וכדאי לכתוב ברוחו בכל מקום בו נפגשים המשרד והאזרח, בין אם דיגיטלית או פיזית.

הכרחי בתהליך
הכנת חומרי גלם

מה זה?

בדיוק כמו עובדי המשרד, שהם מומחים בתחומם, הכותב הוא מומחה בתחום עבודתו, שהוא ניסוח וכתיבה. כדי להגיע לתוצאה אופטימלית צריך לשלב בין השניים - הידע המקצועי שבמשרד ויכולות הניסוח של הכותב - ולשם כך צריך להכין עבור הכותב (רצוי מראש) את הידע והמידע אותו תרצו להעביר. בנוסף, אם אתם יודעים מיהו קהל היעד שלכם ומהם מאפייניו, כדאי לחלוק גם את המידע הזה עם הכותב, שיודע לדייק את התוצאה כך שתתאים בדיוק לקהל.

חשוב לדעת

הדרך הפשוטה ביותר להעביר מידע לכותב היא להכין רשימת נקודות חשובות שתרצו שיהיו בטקסט. אל תדאגו או תבזבזו זמן על ניסוח - זה כאמור מתפקידי הכותב, ואם הוא לא מבין משהו מתפקידו לשאול.