מה זה?

מיתוג הוא תהליך אסטרטגי שנועד למפות ולייצר את העמדות, התפיסות והרגשות שילוו את המשתמש במפגש עם מוצר, שירות או אירגון. בתהליך המיתוג נבראת "ישות" חדשה, ולה מייחסים ערכים, תכונות ואופי שהופכים את המותג לנחשק או אהוד יותר. אפשר למתג כל דבר- מיוגורט ועד פוליטיקאי, מיזם אמנות עצמאי או חטיבה במשרד ממשלתי.

מתי כדאי להשתמש?

משתמשים במיתוג כשמשיקים מוצר חדש לחלוטין, כשרוצים לשנות את התדמית של מוצר קיים או כשהמוצר עצמו משתנה באופן עמוק. אפשר להשתמש במיתוג נפרד גם כשמשיקים שירות ששונה מפעילויות הליבה של הארגון או שיש לו ערכים שונים, כמו אפליקציה לצעירים שמשיק ארגון גדול ומסורתי.

לרשימת הספקים בעמוד "אודות המכרז" >>

שלבי העבודה בתהליך התכנון
הכרחי בתהליך
בניית אסטרטגיית מיתוג

מה זה?

תוכנית פעולה שנבנית לפי מרכיבי הליבה של הארגון- הייחוד, הערכים, החזון והיעדים שלו. אסטרטגיית מותג חזקה נבנית בקפדנות תוך התחשבות בלקוחות, בצרכי השוק, בערך שהמוצר או השירות מציעים למשתמשים וכמובן גם במתחרים.

חשוב לדעת

כדי שלא לייצר לארגון "פיצול אישיות" חשוב לבדוק אם כבר נקבעה לו בעבר תוכנית מיתוג, אולי במסגרת תהליכים אחרים.

תוצרים

מצגת מפורטת המסכמת את האסטרטגיה, חזון והערכים המבדלים את המותג וכוללת תוכנית פעולה לרבות דוגמאות
 

הכרחי בתהליך
מעטפת ויזואלית למותג בדיגיטל

מה זה?

בניית שפה חזותית אחידה לכל הנכסים הדיגיטליים של המותג, תוך התבססות על אסטרטגיית המותג והערכים שלו.

חשוב לדעת

גם אם לא "מתעכבים" על מה משדרים הצבעים או הטיפוגרפיה – בעיני המשתמשים עדיין תהיה להם משמעות, ותהיה להם השפעה עמוקה על החוויה שהם עוברים. בהגדרת הבריף לפרויקט צריך להחליט מהם התוצרים הכלולים בפרויקט מאחר ומדובר במאמצים שונים ובהתאם התמחור

תוצרים

מצגת המתארת את השפה הוויזואלית של המותג שתבוא לידי ביטוי בדיגיטל על בסיס האסטרטגיה והלוגו וכן תוצרים נלווים ברוח השפה לדוגמא מצגות, דפי מותג ברשתות חברתיות, עיצוב למייל, באנרים, דפי נחיתה. 
 

כדאי שיהיה בתהליך
מעטפת ויזואלית למותג בפרינט

מה זה?

בניית שפה חזותית אחידה למותג ב"אופליין"- בשילוט למשל, חולצות, מדבקות, ברושורים ועוד.

חשוב לדעת

במעבר בין העולם הדיגיטלי לעולם האופליין יש הבדלים מובנים, אך המטרה היא לשמור ככל האפשר על זהות אחידה למותג בכל הפלטפורמות בהן הוא פועל. בהגדרת הבריף לפרויקט צריך להחליט מהם התוצרים הכלולים בפרויקט מאחר ומדובר במאמצים שונים ובהתאם התמחור

תוצרים

מצגת המתארת את השפה הוויזואלית של המותג שתבוא לידי ביטוי במדיה המודפסת  על בסיס האסטרטגיה והלוגו וכן תוצרים נלווים ברוח השפה לדוגמא כרטיסי ביקור, ברושורים, כרזות, ניירות מכתבים ועוד