מה זה?

בדיקות לבחינת מוצרים דיגיטליים לפי קריטריונים כמו פשטות' יעילות' מהירות' זכירות ואלמנטים נוספים שמרכיבים את חוויית המשתמש. הבדיקות חושפות את הפער בין התוכנית לבין התנהגות המשתמשים בפועל- כלומר את הפער בין מה שאנחנו חושבים שהמשתמשים רוצים למה שהם רוצים באמת.

מתי כדאי להשתמש?

ניתן לערוך מבדקי שמישות בכל שלב בתהליך- החל בסקיצות ראשוניות, עבור במוקאפים מושקעים וכלה במוצר חדש או קיים. ממשק דיגיטלי לא טוב מתסכל את המשתמשים ופוגע בתדמית הארגון, ואת זה בדיוק מנסים מבחני השמישות למנוע, רצוי מראש.

הכרחי בתהליך
בדיקת משתמשים (User testing)

מה זה?

תהליך פשוט יחסית שעוזר להכיר את המשתמשים ולהבין מה עובר להם בראש במהלך השימוש במוצר/ מגייסים משתמשים פוטנציאליים ונותנים להם להתנסות במוצר תוך כדי שצופים בהם/ לאחר מכן מראיינים אותם ושואלים לדעתם על ההתנסות, ומנסים לגבש מהתוצאות מסקנות ותובנות.

חשוב לדעת

מבדקי שמישות יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף ומשאבים מאחר והם קלים להפקה ומתבצעים כשעדיין זול לתקן את מה שלא עובד. מחקרים מראים שמספיק לבצע מבדקי שמישות עם 5 משתמשים, מאחר וברוב המקרים מגיעים למקסימום מבחינת יחס עלות-תועלת. מומלץ לזמן בין 8-10 משתמשים כי יכולות להיות הברזות.

תוצרים

מסמך המסכם את כל תובנות המחקר משתמשים לרבות חלקים שעבדו יותר טוב ופחות טוב כולל המלצות לשיפור 
 

הכרחי בתהליך
סקירת ממשק (UX- review)

מה זה?

סקירה של הממשק הדיגיטלי שנערכת על ידי מומחה חוויית משתמש שתפקידו לספק פידבק מקצועי. המומחה בוחן את תרחישי השימוש העיקריים ובודק עד כמה הם פשוטים, יעילים, מהירים וחסרי שגיאות. התוצאה הסופית היא מסמך תובנות הכולל את נקודות  החוזק והתורפה של הממשק.

חשוב לדעת

ניתן לדאוג, כבר במהלך כתיבת הבריף שבמסגרת סקופ הפרויקט אותו מומחה גם יבצע את השינויים שיעלו מהסקירה

תוצרים

מסמך המסכם את כל תובנות הסקירה לרבות חלקים שעבדו יותר טוב ופחות טוב כולל המלצות לשיפור