מה זה?

כפתורים, פונטים, טבלאות, גרפים, תפריטים ועוד – כשמדברים על עיצוב ממשק משתמש מדברים על כל הצד הוויזואלי של המסך. מוצר דיגיטלי מתקדם, נוח לשימוש ומעוצב היטב תורם לתדמית של הארגון כמקצועי ומעודכן – ולהיפך.

מתי כדאי להשתמש?

העיצוב הוא חלק בלתי נפרד מיצירת מוצר דיגיטלי חדש. הוא הכרחי גם כשמוסיפים תכונה או אפשרות חדשה למוצר קיים, או כשרוצים לשדרג את הנראות שלו.

שלבי העבודה בתהליך התכנון
כדאי שיהיה בתהליך
גיבוש קונספט שפה חזותית

מה זה?

צבעים, פונטים ואלמנטים גרפים שונים מייצרים תחושות שונות אצל המשתמשים. הקונספט הגרפי הוא נקודת המוצא לעיצוב, ולאורו נלקחות כל ההחלטות בנושא. הוא כולל סקיצות ראשוניות שאותן מייצרים על בסיס כפול: מסכי האפיון (wireframes) שנוצרו בשלב ה-UX, וערכי המותג או הארגון כפי שהם אמורים להשתקף בשפה החזותית של הממשק.

חשוב לדעת

כאשר יש התלבטות בין ערכים שונים שאותם רוצה הארגון לשדר מקובל להציע לפחות שתי חלופות שונות מבחינת שפה חזותית, שכל אחת מהן מעוררת תחושות אחרות.

תוצרים

2-3 מסכים מעוצבים המציגים את השפה החזותית של המוצר לרבות צבעוניות פונטים, איורים, אייקונים. במידה ומייצרים חלופות, מספיק לעצב מסך אחד עבור כל חלופה.
 

כדאי שיהיה בתהליך
כתיבת מיקרוקופי

מה זה?

מיקרוקופי או כתיבת UX, כולל את כל הטקסטים שמופיעים בממשק עצמו- החל מהטקסט הקצר ביותר על הכפתורים השונים וכלה במסכי עזרה, טפסי רישום והודעות שגיאה.

חשוב לדעת

מיקרוקופי מוצלח מוסיף לחווית המשתמש ומסייע מאוד בהנעה לפעולה. עם זאת, מילים באינטרנט הן דבר מעייף, והשאיפה היא שהאפיון והעיצוב יאפשרו למשתמש להבין מה עליו לעשות מבלי להשתמש ביותר מדי מהן.

תוצרים

מסמך המפרט את החזון, התפישה הכוללת ודוגמאות בנוסף למתן פתרון ספציפי עבור כל האלמנטים שמתוכננים בכל המסכים של המוצר העתידי (כותרות, כפתורים, הודעות שגיאה וכו׳) 
 

הכרחי בתהליך
עיצוב מלא

מה זה?

המחשה ויזואלית של כל המסכים בממשק המשתמש, הכוללת בחירת הצבעים, טיפוגרפיה ועיצוב של רכיבים גרפים שונים.

חשוב לדעת

לעתים קרובות איש ה-UX שאפיין את הממשק ימשיך גם לעצב אותו.

תוצרים

עיצוב כלל המסכים במסגרת הסקופ על בסיס הקונספט הגרפי והאפיון, כולל מצבים שונים ומקרי קצה.

במידה והמוצר הדיגיטלי גדול או קיים סטייל גייד מפורט, מומלץ להגדיר ולעצב רק מספר מצומצם של מסכים שהם יהוו את התבניות של שאר העמודים הדומים ולהשלים במידת הצורך ביצירת רכיבים ייחודיים נוספים. 

כדאי שיהיה בתהליך
הפקת סטייל גייד

מה זה?

מסמך המרכז הנחיות עיצוב, במטרה לספק שפה חזותית אחידה ועקבית. המסמך מתייחס לרכיבים, פונטים, צבעים, תמונות, כללי "עשה" ו"אל תעשה" ועוד.

חשוב לדעת

מומלץ לייצר סטייל גייד מפורט שינחה את המפתחים והמעצבים כאשר מדובר במוצר עשיר ומורכב, עם מספר גדול של גרסאות. במידה ומעצבים את המוצר על בסיס סטייל גייד קיים וחסרים בו פתרונות ייעודיים, ניתן להוסיף רכיבים במסגרת השפה ולצרפם לסטייל גייד המקורי. 

תוצרים

ספר חוקים והנחיות לכל הרכיבים שמופיעים במוצר הדיגיטלי לרבות פונטים, צבעים, כפתורים, טבלאות, טפסים, תפריטים ועוד. 
 

כדאי שיהיה בתהליך
תחזוקה

מה זה?

ליווי תהליך הפיתוח לרבות QA (בדיקת איכות) גרפי, תיקוני עיצוב והתאמות רזולוציה.

חשוב לדעת

כדי לוודא שהמוצר אכן יראה כמו העיצוב, ולא "ייחטף" על ידי אנשי הפיתוח (וזה קורה לא מעט) כדאי לדאוג שהמעצב יישאר בתמונה גם אם במינון נמוך.

תוצרים

עדכון העיצוב והסטייל גייד בהתאם ו/או לקיחת החלטות לגבי סוגיות שעולות בשלב הפיתוח
 

כדאי שיהיה בתהליך
בניית מותג דיגיטלי

מה זה?

בניית שפה חזותית אחידה לכל הנכסים הדיגיטליים של הארגון, תוך התבססות על ערכי ואסטרטגיית המותג.

חשוב לדעת

גם אם לא "מתעכבים" על מה משדרים הצבעים או הטיפוגרפיה – בעיני המשתמשים עדיין תהיה להם משמעות, ותהיה להם השפעה עמוקה על החוויה שהם עוברים.\

תוצרים

ספר מותג הכולל את החזון וערכי המוצר וכן את כל המשמעויות הוויזואליות לרבות – פונטים, צבעוניות, קופי ועוד